Marley family brengt vernieuwde ‘One Love’ uit voor UNICEF

9 juli 2020

Samen staan we sterk. Samen maken we een wereld van verschil. One love, zoals Bob Marley dat zong in de jaren ’70. En met alles wat er gebeurt in de wereld kunnen we deze zomer wel zo’n nieuw levenslied gebruiken. Daarom heeft de familie Marley speciaal voor UNICEF een nieuwe versie van het nummer gemaakt. 

one love campagne

Samen met kinderen en muzikanten van over de hele wereld hebben de kinderen van Bob Marley een nieuwe versie van One Love/People Get Ready opgenomen. 

Samen met kinderen en muzikanten van over de hele wereld hebben de kinderen van Bob Marley een nieuwe versie van One Love/People Get Ready opgenomen. 

De nieuwe versie van One Love is via Tuff Gong International en Amplified Music uitgebracht. Het nummer werd nieuw leven ingeblazen naar aanleiding van het werk van UNICEF in deze coronatijd.  

‘Meer dan veertig jaar geleden schreef mijn vader One Love over vrede, samenhorigheid, en universele liefde. In die periode was er veel onrust in de wereld. Zelfs nu we niet fysiek samen kunnen zijn, blijft zijn boodschap relevant. We kunnen deze crisis aan, als we samen komen als één, met één hart,’ zegt Cedella Marley, dochter van Bob Marley. 

One love, opgenomen in 1977 door Bob Marley and the Wailers, is voor miljoenen mensen wereldwijd een iconisch nummer, met een eeuwige en relevante boodschap van samenhorigheid. De nieuwe versie van het nummer is een ware, wereldwijde anthem voor 2020, opgenomen door de Marley familie, muzikanten van over de hele wereld en uit conflictzones, en kinderen uit kwetsbare regio’s.  

One Love reflecteert een waarheid van deze pandemie: alleen met internationale samenwerkingen en solidariteit kunnen we corona verslaan en een nieuwe wereld creëren voor onze kinderen, met meer gelijkheid en zonder discriminatie,’ zegt Henrietta Fore, algemeen directeur van UNICEF. ‘We zijn ontzettend blij dat de Marley familie samen met Pandora ons werk ondersteunt, en hun creativiteit en liefde inzet om de meest kwetsbare kinderen te helpen.’ 

One love, one heart, let's get together and feel alright 

One love, one heart, let's get together and feel alright 

One love, one heart, let's get together and feel alright 

Alle inkomsten van de streamingdiensten gaan naar UNICEF, en sieradenmerk Pandora doneert nog eens hetzelfde bedrag. Met het opgehaalde bedrag zorgt UNICEF voor zeep, mondmaskers, beschermende kleding, hygiëne kits, levensreddende zorg en onderwijs voor kinderen over de hele wereld, die door de coronacrisis hun toekomst in duigen zien vallen. Kinderen mogen niet de onzichtbare slachtoffers van de coronacrisis worden, en we moeten er alles aan doen om ervoor te zorgen dat we na deze crisis een meer gelijke en rechtvaardige wereld voor elkaar creëren.