In een wereld waarin onze kinderen de toekomst vertegenwoordigen, lanceert UNICEF Nederland een campagne met de titel ‘Raising Our Future’. De campagne is bedoeld om een positieve verandering in de opvoeding teweeg te brengen, gesprekken op gang te brengen en een gevoel van gemeenschap tussen ouders en verzorgers te bevorderen. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met de Openbare Lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba.
Het is een uitdaging voor ouders en kinderen om verbonden te blijven; werk, school, kinderopvang, sporten of naar de kerk gaan maken allemaal deel uit van het gezinsleven. Hoe mooi zou het zijn als we als ouders, grootouders, verzorgers en leden van de gemeenschap onze krachten zouden bundelen om een betere toekomst voor al onze kinderen te creëren.
Ontdek de kracht van één: omarm positief ouderschap stap voor stap, gesteund door de gemeenschap. Soms kan een kleine verandering in je gedrag een grote impact hebben. Eén actie kan al een verschil maken. Sluit je aan bij onze inspirerende reis waar ouders en verzorgers hun kennis over de opvoeding van hun kind delen.
De campagne ‘Raising our Future’ stimuleert het gesprek over opvoeden en alle verantwoordelijkheden, uitdagingen en ook het plezier dat daarmee gepaard gaat. Om de gemeenschappelijke belangen te benadrukken en effectievere en positievere opvoedpraktijken te bevorderen. De campagne is bedoeld om mensen te inspireren tot positieve veranderingen in de opvoeding van kinderen, gesprekken op gang te brengen en een gevoel van gemeenschap tussen ouders en verzorgers te bevorderen.
Enkele belangrijke doelstellingen van ‘Raising our Future’ zijn:
Voor de campagne worden minidocumentaires gemaakt, waarin lokale gezinnen worden geportretteerd. Er zal ook een theatervoorstelling worden georganiseerd voor ouders en professionals. Archell Thompson, professionele verhalenverteller, is het creatieve brein achter deze theaterervaring, waarbij we samenwerken met lokale acteurs. Onderwerpen zijn onder meer quality time, positieve discipline, gezonde disciplineringsmethoden, ouderlijke emoties en veelvoorkomende problemen. De video's worden gedeeld op onze Facebookpagina waar we ook tips en activiteiten plaatsen.
De campagne ‘Raising our future’ bouwt voort op de ‘Quality Time’-campagne van 2022, waarin we ouders en verzorgers inspiratie gaven om quality time met hun kinderen door te brengen en het belang van spelen benadrukten. Quality time tussen ouders en kinderen is belangrijk voor de binding en de ontwikkeling van kinderen. Het kan op vele manieren worden besteed, ook met slechts een paar minuten per dag zonder extra kosten. Rolmodellen uit de gemeenschap namen minidocumentaires op om te laten zien hoe zij quality time met hun kinderen doorbrengen; in de speeltuin, tijdens het ontbijt of samen sporten. Tijdens een interactieve theatertour kregen ouders en kinderen de kans om samen hun talent te laten zien op het podium. Zie onze Youtube playlist voor de minidocumentaires en aftermovies.
De campagne wordt samen met ouders en professionals van Bonaire, Sint Eustatius en Saba ontwikkeld in het Engels, Nederlands en Papiaments. De campagne is een samenwerking tussen UNICEF Nederland en de Openbare Lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba en maakt deel uit van het BES-programma van UNICEF dat mogelijk wordt gemaakt door het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Lees meer over ons werk in de Nederlandse Cariben.
UNICEF helpt ouders hun kinderen de beste start in het leven te geven. Bezoek onze internationale website voor meer informatie, advies, feiten en begeleiding over ouderschap van de experts van UNICEF.